QR-codes en Augmented Reality in de klas. Hoe? Zo!

Inhoud

Steeds vaker zie je QR-codes opduiken op o.a. posters, advertenties of in boeken, musea, enz. Met behulp van een smartphone, tablet of iPad kun je die QR-code scannen en wordt je doorverwezen naar informatie die online beschikbaar is. Deze codes kunnen ook op verschillende manieren ingezet worden in het onderwijs, bijvoorbeeld om links naar videofragmenten of oplossingen toe te voegen aan het lesmateriaal.

AR of augmented reality is een nieuwe technologie waarmee je, ook met behulp van een smartphone, tablet of iPad, een extra dimensie (een filmpje, een geluidsfragment, een 3D-animatie) aan een afbeelding kunt toevoegen die verschijnt wanneer de afbeelding wordt ingescand. Het lesmateriaal komt op deze manier bijna echt tot leven.

In deze sessie leer je hoe je zelf met QR-codes en Augmented Reality (via de toepassingen Layar en Aurasma) aan de slag kun in je klas.

  • Na deze sessie weet je hoe je zelf QR-codes kunt aanmaken en integreren in je lesmateriaal en hoe je ze kunt inzetten tijdens de les.
  • Na deze sessie weet je hoe je zelf Augmented Reality kunt toevoegen aan je lesmateriaal en hoe je dit kunt inzetten tijdens de les met behulp van de apps Layar en Aurasma.

BELANGRIJK: BRENG JE EIGEN LAPTOP en iPad/Tablet MEE!

- Bekijk hier de deelname en annulatievoorwaarden - 

 

Voor wie?

lager, secundair en hoger onderwijs.

Door wie?

Tommy Opgenhaffen

Praktische info?

Wil je deze workshop organiseren op uw school? Contacteer ons!